Manuele lymfedrainage ad modum Vodder

Manuele Lymfedrainage is een heel zachte massagetechniek die de werking van het lymfestelsel ondersteunt. Het lymfestelsel (lymfevaten en knopen) onderhoudt de ideale leefomgeving voor onze cellen door de voedende, drainerende en zuiverende rol van de lymfe en werkt zo in op de waterhuishouding in ons lichaam.

De techniek bootst het ritme, de richting en de druk na van het lymfestelsel, zodat diens functie geoptimaliseerd wordt.

Het doel is niet alleen om de vochtdoorstroming te optimaliseren maar ook om de immuniteit te verhogen en een regulerende werking te hebben op het zenuwstelsel en het hormonaal stelsel.

Door de inwerking op de kernen van het deel van het zenuwstelsel, nl. de parasympaticus, werkt het ontspannend en harmoniserend.

thumbnail_IMG_0897.jpg
Voor welke klachten?

De Manuele Lymfdrainage volgens de methode Vodder is toepasbaar bij zeer veel klachten, al dan niet in combinatie met andere therapievormen. Zo behandelen wij onder andere mensen met:

• Zwellingen na een ongeval of na een operatie.

• Oedemen door een verminderd functioneren van de bloed-en lymfevaten

• Verstuikingen

• Bloeduitstortingen

• Spierpijnen en spierletsels